مهمترین اقدامات ایستگاه صلواتی معین االضعفا تشریح شد.

در آخرین روزهای ماه صفر منتهی به ایام رحلت جانگداز پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام رضا علیه السلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به جمعیت زائران پیاده امام رضا (ع) در مسیرجادهای شمالی و جنوبی تا مشهد افزوده می‌شد خداوند با نزول بارش باران و برف، زائران را همراهی کرد و مردم زیر بارش باران وبرف و در برودت هوا به سمت مشهد الرضا در حرکت بودند و این نعمت الهی هم جلو دار آنها نشد. زائرانی که فقط به عشق ولی نعمت خود مسیر دهها و حتی صدها کیلومتری را با پای پیاده طی کردند و خود را به مشهد رساندند.

در جاده ولایت نیز کسانی بودند که با برپا کردن موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی از زائران پیاده پذیرایی می‌کردند. بسیاری از ایستگاه‌های صلواتی همانند سال‌های گذشته توسط مردم خطه خراسان و مجاورین حضرت امام رضا (ع)راه‌اندازی شده بود. ارائه غذای گرم، چای، خرما و … از جمله مواد غذایی است که در بین راه توسط خیرین از زائران و عاشقان امام حسین(ع) پذیرایی شد.

سید تقی توکلی نژاد رئیس ستاد ایستگاه صلواتی معین الضعفا در این باره به خبرنگار نوید می‌گوید: امسال موکب بزرگی در منطقه گلبهار واقع در 40کیلومتری شهر مشهد نصب شد که منشاء خیر وبرکت و خدمت رسانی فراوانی به زائران آن امام همام گردید     ..

آقای توکلی نژاد اضافه می‌کند: خدمات پذیرایی ارائه شده در این ایام بین زائرین پیاده امام رضا (ع) شامل 11900پرس غذا ی گرم و2180 کیلو میوه و 300 کیلو خرما و 130 کیلو شلغم یخته می باشد و تامین مواد خوراکی و هزینه های نقدی آن که حدود 240/000/000 ریال محاسبه گردید به همت کارکنان شرکتهای سپاد ، نوید و الهیه و همچنیین شورای اصناف و کسبه و پرسنل مجتمع های الماس شرق ، و سردخانه ارجمندی و هایپر مارکت پرسون صورت گرفته شد که امید است اینگونه خدمات ارزشمند عزیزان مورد قبول حق تعال قرار گیرد

وی در پایان گفت عاشقانی است که با پای پیاده مسیرهای طولانی را برای عزاداری در جوار امام رئوف با همه مشقات آن پیمودند تا خود را به مشهدالرضا رساندند. صحبت‌های زیادی دارند که جای شنیدن دارد اما شاید دعا برای فرج امام زمان(عج) یکی از حرف‌های مشترک همه آنها باشد.و با این حال این حرکت ارزشمندکاروان‌های پیاده در دهه آخر ماه صفرکه از سالها قبل آغاز شده با فرهنگ سازی که در این خصوص بحمدالله بعمل آمده است انشاءالله تا سال‌های سال ادامه خواهد داشت.

111 kd-(12) kd-(17) _DSC0413

همچنین ببینید