استاد اخلاق : بیداری چشم مقدمه بیداری دل است وبیداری دل است که انسان را به کمال می رساند.

صبح امروز و در آستانه شبهای قدر و با هدف تقویت بنیه اعتقادی وایمانی کارکنان جلسه ماهیانه درس خلاق درنمازخانه شرکت نوید خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نوید در این جلسه که مدیرعامل و مدیران و دیگر کارکنان شرکت حضور داشتند حجه السلام والمسلمین محمد تبادکانی با اشاره به تقارن این جلسه با لیلی قدر بر استقبال از این شبها ی مقدس با پرهیز از گناه ومراقبت ویژه از زبان تاکید کرد و لازمه بهره گیری هرچه بیشتر از شبهایی که برابری می کند با هزاران شب ؛ بیداری چشم رامقدمه بیداری دل دانست و افزود بیداری دل است که انسان را به کمال می رساند لذابرای بهره مندی از این سفره الهی برنامه ریزی صحیح شرط لازم است.

حجه السلام تبادکانی درادامه سخنان خود با بیان اینکه هیچکس نمی تواند کنه لیله القدر را درک کند بلکه هر شخص به اندازه فهم و ظرفیتی که دارد و آن رادرک خواهد نمود. گفت قدر،میعاد انسان با خداست، شب رنگ باختن جسم و حکومت روح است، شب حقارت ماده و عظمت معناست، شب تجلی معنویت دین و آسمانی شدن زمین است،شب همگامی سراسر وجود مومن با ژرفای فطرت الهی ائست و شب نزول قرآن است. شب تقدیر الهی است. و شب فراموشی خود و استغراق در خداست.

این استاد برجسته اخلاق درادامه بیان داشت بنابر آیات و روایات متعددشب قدر،به این جهت قدر نامیده شده است که جمیع مقدرات بندگان درتمام سال، درآن شب تعیین می شود و درشب قدرمقدرات یک سال انسانها تعیین می گردد و ارزاق و سرآمد عمرها و امور دیگردرآن لیله مبارکه تفریق و تبیین می شود.

وی افزود هر چند در تعیین شب قدر اختلاف است ولی قول معتمد و محقق که از روایات معتبره گرفته شده این است که از شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان، بیرون نیست.و به هر حال اگر شب قدر معلوم نشود نهان بودن آن متضمن حکمت و مصلحتی است وممکن است آن مصلحت این باشد که مسلمانان تمام شب های این ماه را یا لا اقل این سه شب را در عبادت و پرستش خدای تعالی و تلاوت قرآن و… اهتمام نمایند و در شب نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم در توبه و استغفار و اصلاح و دعا و تلاوت جهد و جدّ بلیغ نمایند و تا صبح بیدار باشند

این استاد اخلاق : با بیان احادیثی از معصومین علیه السلام در باب لیالی قدر گفت اگر می خواهید مقرب الهی گردیدکارهایتان برای خدا انجام دهید،اگر رحمت الهی و عبوراز صراط راخواهانیدپس درلیلی قدر به مساکین رحمت داشته باشید اگربهشت و دوری از جهنم رامی خواهید بسیار استغفار کنید و تسبیح الهی گفته و برخواندن نماز و قرائت قران دراین شبها اهتمام نمایید،وی درپایان توصیه نموددرراس حوائجی که ازخدا مسئلت می نماید همواره عافیت دنیا واخرت به معنی سلامتی در جسم ،روح و عقل را از او بخواهید .

IB-(1) IB-(2) IB-(3) IB-(4) IB-(5)

همچنین ببینید