اولین جلسه ملاقات عمومی هیئت مدیره و مدیرعامل با سهامداران گرامی و نمایندگان محترم سهامداران

به گزارش روابط عمومی شرکت نوید خراسان ؛ اولین جلسه ملاقات عمومی هیئت مدیره و مدیرعامل با سهامداران گرامی و نمایندگان محترم سهامداران ، ساعت 10 صبح با روز دوشنبه چهاردهم شهریور ماه 1401 در محل نمازخانه شرکت برگزار گردید.

به فضل الهی و با پیشنهاد هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ، در راستای ارتقاء فرهنگ مشورت و شفاف سازی ، جلسه ی دیدار صمیمی سهامداران محترم و نمایندگان گرامی دوشنبه ها به صورت هفته درمیان مطرح و اولین جلسه این دیدار برگزار گردید. در این جلسه پیرامون مسائل گوناگون شرکت ، تبیین ، بررسی فرصت ها و چالش های پیش رو و ارائه نظرات در راستای بهبود عملکرد شرکت پرداخته شد .

در ابتدا آقای برجی مدیر عامل شرکت با مشخص کردن شرایط و جایگاه شرکت نوید ، تأکید بر واقعیت نگری ، دوری از انجام کارهای دستوری و غیر کارشناسی ، استفاده از روش ها و فرآیندهای علمی برای خلق ثروت و ارزش افزونی ، همچنین به تبیین اهداف و چشم اندازهای شرکت در جهت بهبود عملکرد و تقویت فرصت های گوناگون سرمایه گذاری و ارزش افزونی پرداختند.

در این دیدار که رئیس و اعضاء محترم هیئت مدیره نیز حضور داشتند ، سهامداران سوالات و دغدغه های خود را پیرامون شرکت و برنامه های پیش رو مطرح و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره نیز پاسخ های مناسبی به این سوالات ارائه نمودند که برخی از سوالات مطرح شده سهامداران و نمایندگان عزیز  به شرح ذیل می‌باشد :

  • در خصوص امتیاز مصوب مجمع برای سال 1400 آیا امکان مبادله و خرید و فروش این امتیاز وجود دارد؟
    • امتیاز مصوب مجمع برای سال 1400 قابل معامله و خرید و فروش و هم اکنون در دارایی شما قابل مشاهده می باشد . در همین راستا امور سهام و املاک و حقوقی شرکت نسبت به تنظیم فرم نقل و انتقال اقدام نموده‌اند.
  • شیوه قیمت گذاری سهام و تعرفه این شرکت به چه صورت می‌باشد ؟
    • روش قیمت گذاری سهام بر مبنای ارزش دارایی های شرکت ، نقد شوندگی ، سودآوری و سایر عوامل موثر می باشد که هم اکنون با توجه به جمیع جهات مبلغ 600 تومان (تا تاریخ 1401/06/14) می باشد و خرید و فروش سهام شرکت به صورت روان انجام میگیرد.
    • روش قیمت گذاری تعرفه برمبنای مقدار زمین اختصاص یافته به هر تعرفه می باشد و با درصد اندکی نسبت به قیمت واقعی زمین قیمت گذاری می شود ولیکن در انجام معاملات و خرید و فروش تعرفه مبنی بر شرایط حاکم بر عرضه و تقاضا ، رونق و رکود ملک صورت می پذیرد.
  • علت کاهش قیمت سهام چه بوده است ؟
    • همانطور که قبلا اشاره گردید قیمت سهام ناشی از عوامل متعددی می باشد. لذا با توجه به تصمیمات مجمع مبنی بر واگذاری بخشی از اراضی شرکت در قالب امتیاز ویژه به سهامداران و جدا شدن بخشی از دارایی ها ، قیمت سهام نسبت به قبل مجمع کاهش یافته است. ولیکن در نهایت ارزش دارایی یک سهم قبل از مجمع 640 تومان بوده که با سود اختصاص یافته و امتیاز ویژه زمین بعد از مجمع ارزش دارایی به 660 تومان افزایش یافته است .
  • تعیین تکلیف واگذاری دو دستگاه 5 واحدی ساخته شده در اراضی 44 هکتاری :
    • با توجه به عدم اتمام عملیات ساختمانی و اخذ پایانکار از شهرداری فعلا امکان واگذاری میسر نمی‌باشد.
  • زمان بازگشایی بلوار خیام شمالی :
    • با توجه به رایزنی های صورت گرفته با شهرداری و سازمان زمین و مسکن ، توافق اولیه برای  بازگشایی محور خیام شمالی انجام شده ، اما با توجه به هزینه های سنگین تسهیل حریم و هزینه های آماده سازی ، شرکت منتظر تعیین نوع و میزان منابع این عملیات از سمت نهادهای مسئول می باشد .

در ادامه به طرح مباحث و ایده های سهامدارن پرداخته شد و همچنین پیشنهاد تشکیل اتاق فکر به جهت ارائه ایده های اقتصادی سهامداران مطرح گردید تا تمامی سهامداران بتوانند ایده های خود را به شرکت ارائه دهند.

در پایان مدیرعامل از حضور سهامداران محترم حاضر در جلسه تشکر و قدردانی نمودند و آمادگی خود و هیئت مدیره محترم را در خصوص استفاده از نظرات ، ایده ها و ارائه مشاوره سهامداران و نمایندگان محترم اعلام نمود و اظهار داشتند کلیه پیشنهادات مطروحه در دستور کار قرار تا به بهترین نتایج در جهت رضایتمندی سهامداران عزیز برسیم.

جلسه با صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) در ساعت 12 به پایان رسید.

همچنین ببینید