آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرای اولین پروژه انبوه سازی بخش خصوصی در قالب نهضت ملی تولید مسکن با مشارکت شرکت نوید خراسان و وزارت راه و شهرسازی

عملیات اجرایی ۴۰۰۰هزار واحد مسکونی شرکت نوید خراسان در اراضی 44 هکتاری نوید در قالب طرح نهضت ملی تولید مسکن در مشهد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نوید خراسان ؛ صبح روز جمعه مورخ 17 دی ماه 1400 ، آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرای پروژه ساخت واحد های مسکونی اراضی 44 هکتاری شرکت نوید خراسان در قالب نهضت ملی تولید مسکن با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در منطقه حاشیه ای اسماعیل آباد مشهد با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ، عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، جمعی از مدیران استانی ، اعضای کارگروه مشورتی ، هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت نوید برگزار گردید.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام ا.. مجید و توضیحات آقایان نژاد صفوی و آروین مدیرعامل شرکت ، کلنگ آغاز این پروژه توسط وزیر محترم راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی برزمین زده شد.

آقای نژاد صفوی در ادامه ، ضمن ابراز خرسندی از این اقدام شایسته و مشارکت شرکت نوید در این طرح ، یکی از اهداف بزرگ دولت ، تولید مسکن و ایجاد تعامل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن است.

در ادامه این مراسم دکتر آروین مدیرعامل شرکت نوید بیان داشتند : مجموعه ۴۴ هکتاری پروژه نوید در حوزه حاشیه‌نشینی و محرومیت‌زدایی روستاهای همجوار در شهر مشهد، طراحی و پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۱۲ هکتار از مجموعه ۴۴ هکتاری به عنوان مجموعه مسکونی و مابقی به صورت مجموعه خدماتی، آموزشی و تجاری – مسکونی است. مجموعه ‌های مجاور این طرح که ۳۰۰ هکتار از مجموعه گردشگری سپاد، بازارهای خیام ، مواد غذایی و میدان بار، مجموعه پارک آبی و استخر،  تالارهای متعدد و مجموعه‌های امنیتی است باعث شد تا این مجموعه را با عنوان مجموعه بهسازی بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی انتخاب کنیم.

مدیرعامل شرکت نوید خراسان اظهار امیدواری کرد که در فاز اول ۲۰۰۰ واحد و در فاز دوم نیز ۲۰۰۰ واحد دیگر را در چهار سال آینده به مرحله بهره برداری برسانیم.

همچنین ببینید