طنیین جان فزای زیارت عاشورادر شرکت نوید خراسان

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ،ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام کارکنان ومدیران شرکت نوید خراسان همراه باخیل عظیم سهامداران ودیگر آحاد مردم ایران اسلامی غرق درماتم و اندوه شد ند.
به گزارش روابط عمومی نوید؛ صبح شنبه ودر طلوع هفتمین خورشید محرم، نوای جان فزای زیارت عاشورا با حضور پر شور مدیران و کارکنان شرکت نوید خراسان در نمازخانه این شرکت طنین انداز شد.

 

 

دراین مراسم حجت الاسلام بهادری امام جماعت شرکت نوید ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام، دهه امربه معروف ونهی از منکررا فرصتی مغتنم برای طرح این واجب فراموش شده عنوان نمود و با اشاره به واقعه عظیم کربلا، هدف از قیام آن حضرت را به فرمایش خود ایشان برپایی امربه معروف و نهی ازمنکر دانست ، وگفت در واجب بودن « امر به معروف و نهي از منکر» و ضرورت آن هيچ گونه ترديدي وجود ندارد و آيات شريفه قرآن، روايات اهل بيت عليهم السلام واقتضاي دليل عقلي، وجوب آن را به اثبات

مي رساند؛ اما آيا اين فريضه درهرصورت و شرايطي واجب است و يا تنها در موردي که شرايط آن مهيا شود، واجب مي گردد وی با ذکر مراحل امر به معروف بیان داشت این یک وظیفه عمومی است که باید با عقلانیت واز روشهای صحیح انجام شود تا بتوانیم تأثیر مثبت آن را درجامعه شاهد باشیم.

این کارشناس مذهبی فرمود ، فقها، براي وجوب اين فريضه شرايط متعددي راذکرکرده اند؛ چنان که مشهورآنها اين فريضه را فقط مشروط به چهارشرط ؛ شناخت معروف ومنکر، احتمال تأثيرامرونهي، استمرارعمل به معصيت ويا ترک واجب و عدم وجود مفسده در آن دانسته اند.
حجت الاسلام بهادری درادامه سخنان خود برانجام امربه معروف ازخود وخانواده خود تاکید نمودو افزود اگرخانواده اصلاح شد بطورقطع جامعه نیزاصلاح می گردد و لذامابایستی این فریضه الهی راازخود وخانواده خود آغازنماییم.

بر پایه این گزارش؛ در آغاز این محفل معنوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت زیارت عاشورا وهمچنین مرثیه‌ خوانی در مدح حضرت آقا اباعبدالله الحسین(ع) فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشیدند.

شایان ذکر است در راستای ارتقاء روحیه معنوی مراسم زیارت عاشورا از دهه اول محرم با همیاری ومشارکت کارکنان در نماز خانه شرکت نوید خراسان برگزار می گردد و تاپایان این دهه ادامه خواهد داشت.

تهیه وتنظیم خبر : روابط عمومی

همچنین ببینید