نهمین سالگرد عروج ملکوتی سردار پاسدار نورعلی شوشتری، ازموسسین شرکتهای سپاد، الهیه و ..گرامی باد

نهمین سالگرد عروج ملکوتی سردار پاسدار نورعلی شوشتری، ازموسسین شرکتهای سپاد، الهیه و نوید گرامی باد

زندگی‌نامه سردار شهید نورعلی شوشتری

سردار نورعلی شوشتری متولد سال ١٣٢٧ روستای ینگجه از توابع بخش سرولایت نیشابور است. سال‌ها در سپاه تلاش و کوشش بسیار کرده است و فرماندهی مناطق مختلفی از جمله خراسان ،کردستان، آذربایجان و سیستان و بلوچستان را برعهده داشت.

سردار شوشتری که افتخار هم‌رزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود دارد در بیشتر عملیات‌ها با مسئولیت‌های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت که هفت بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود و بدین ترتیب افتخار جانبازی را چون برگ زرین دیگری برای کتاب زندگی سراسر مجاهدت او به ارمغان آورد.

با وقوع عملیات مرصاد وی به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرورآفرین را برعهده‌گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی‌که در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی(ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می‌فرمایند:« در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم کرد.

فرماندهی لشکر پنج  نصرخراسان قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت‌های این فرمانده بزرگ و شهید والامقام است. وی از اول فروردین ٨٨ نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده‌دار و موفق شد با تلاشی پیگیر و مجاهدتی خستگی ناپذیر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی را در این استان به افتخارات خود بیفزاید.

شهید شوشتری مبتکر و بنیان گذار شرکت‌های بزرگ اقتصادی چون سپاد خراسان، الهیه ، احیای صنایع خراسان، تولیدی کشاورزی جوین و چندین واحد صنعتي دیگر بوده است؛ شهید شوشتری در فراهم کردن شهر جدید بینالود و ایجاد کارخانه فولاد خراسان و نیروگاه برق نیشابور و پتروشیمی بجنورد نقش بزرگی داشته است.

سردار شهید نورعلی شوشتری که سال‌های متمادی منصب خادمی افتخاری بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را نیز عهده دار بود بارها در جمع هم‌رزمانش گفته بود: آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه‌تکه شود.سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس که در تدارک برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان بود صبح روز یک‌شنبه ٢٦مهر١٣٨٨ در اقدامی تروریستی به فیض شهادت نائل آمد.

 

همچنین ببینید