بیان توصیه مهم حضرت مهدی عج دررسیدگی به وضعیت محرومین جامعه

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ،ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام کارکنان و مدیران شرکت نوید خراسان  همراه باخیل عظیم سهامداران و دیگر آحادمردم ایران اسلامی غرق درماتم و اندوه شدند .
به گزارش روابط عمومی نوید؛ صبح پنجشنبه  و در طلوع سومین خورشید محرم، به منظور حفظ و ارتقاع بنیه فرهنگی واعتقادی پرسنل؛نوای جان فزای زیارت عاشورا با حضور پر شور مدیران و کارکنان شرکت نوید خراسان در نمازخانه این شرکت طنین انداز شد.

در این مراسم حجت الاسلام بهادری ازا ساتید برجسته حوزه و دانشگاه  ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام ، پس از بیان چند حکم شرعی طی سخنان مبسوطی به مبحث گناه کبیره و صغیره اشاره نمود و گناه رابه معنی خلاف و مخالفت با امر خدا دانست و عنوان کرد گناه هر اندازه کوچک باشد، چون در پیشگاه عظمت الهی واقع می شود، بزرگ است. و بدین روی، نمی توان هیچ گناهی را کوچک شمرد، زیرا کوچک شمردن گناه، خوداز گناهان کبیره است. وی در عین حال افزود گناهانی که در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده ویا برای آن «حدّ» تعیین شده است، مثل شرابخواری، زنا و همچنیین هر گناهی که در قرآن یا سنّت پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) به کبیره بودن آن تصریح شده است و از طرف شرع مقدّس،باشدت وتهدیدازآن نهی شده باشد،جزء گناهان کبیره محسوب می شود وی همگی رابه توبه از ارتکاب گناهان توصیه نمود.

حجه السلام بهادری در بخش دیگر سخنان خود گفت مهم ترین وظیفه امت نسبت به امام، تبعیت و اطاعت است. چرا که در آیات و روایت فراوان از ما خواسته شده است از امام حق اطاعت بکنیم.

این استادحوزه و دانشگاه: در پایان ضمن بیان حکایتی درخصوص دیرمشرف شدن علی ابن مهزیار به محضر امام خود و توصیه های حضرت ولی عصر عج به ایشان مبنی بر ضرورت رسیدگی به وضعیت و محرومین جامعه و رفع مشکلات شیعیان و پرهیز از مال اندوزی اشاره نمود و افزود حضرت مهدی عج خطاب به علی بن مهزیار گفت می‌دانی چرا دیدار من و تو به تأخیر می‌افتاد،چون شما سه کار انجام می‌دادی:یک این که فقط به فکر جمع آوری مال برای خودت بودی؛ مگر نمی‌دانی در این اموال حقی برای سائل و محروم هست.دوم این که ضعفای شیعه را فراموش کرده بودی. مگر نمی دانی در هر جامعه‌ای ضعفای مادی و فکری وجود دارد. سوم این که قطع رحم کرده بودی.

بر پایه این گزارش؛ در آغاز این محفل معنوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با قرائت زیارت عاشورا و همچنین مرثیه‌ خوانی در مدح حضرت آقا اباعبدالله الحسین(ع) فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشیدند.

شایان ذکر است در راستای ارتقاء روحیه معنوی مراسم زیارت عاشورا از دهه اول محرم با همیاری و مشارکت کارکنان در نماز خانه شرکت نوید خراسان برگزار می گردد و تا پایان این دهه ادامه خواهد داشت.

همچنین ببینید