استاندار خراسان رضوی وشهردار مشهد از پروژه آماده سازی اراضی 44 هکتاری نوید بازدید نمودند

صبح دیروز با هدف بررسی مشکلات حاشیه  شهر مشهد  استاندار خراسان رضوی به همراه شهردارمشهد و جمعی دیگراز مدیران شهری از اراضی 44 هکتاری نوید بازدید بعمل آوردند.

در جریان این بازدید مهندس حسینی سرچشمه مدیرعامل شرکت نوید خراسان ضمن خوش آمد گویی به استاندار خراسان رضوی و دیگر میهمانان گزارش اجمالی از اهداف اجرای پروزه آماده سازی اراضی 44 هکتاری نوید و بازگشایی ادامه  بلوار خیام شمالی و روند اجرایی این پروژها  ارائه داد و گفت شرکت نویدخراسان بعنوان شریک و پیمانکار شهرداری در یکی از مهمترین پروژه های عمرانی و توسعه شهری حاشیه شهر مشهد توانسته است با سرمایه گذاری و اجرای پروژه های  عمرانی در این  منطقه از شهر به سهم خود نسبت به رفع معضلات حاشیه نشینی و توسعه منطقه گردشگری سپاد گامهای اساسی بردارد و موجبات اشتغالزایی و رونق کسب و کار در این منطقه را فراهم نماید.

وی با اشاره به نقشه طرح تفصیلی ویژه اراضی نوید و اسماعیل آباد به برخی  معظلات و موانع سیستم اداری ازجمله عدم ابلاغ  طرح مصوب ویژه اسماعیل آباداشاره کرد و از استاندارخراسان رضوی درخواست کرد،دستور رسیدگی لازم را در این خصوص مبذول دارند .

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز هدف از این بازدید ها را پیگیری روند اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف، در حاشیه ی شهر مشهد مقدس عنوان کرد.
وی تاکید کرد:  همت تمامی مسئولان این است که مردم این مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهرها از مزایای زندگی شهری برخوردار باشند.
رشیدیان ادامه داد: آنچه مهم است این که به طور حتم، زندگی شهری دارای هزینه هایی است که باید بخشی از آن از طریق مشارکت خود مردم و ساکنان این مناطق تامین شود.
وی گفت: برنامه ریزی و اقدامات بسیار موثر و مطلوبی برای ارتقای خدمت رسانی به شهرهای کوچک و روستاهای استان به منظور پایداری، تثبیت جمعیت و جلوگیری از حاشیه نشینی صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی، اقدامات انجام شده از سوی شهرداری که با مشارکت شرکت سرمایه گذاری نوید در خصوص بازگشایی معابر،و از جمله بازگشایی ادامه بلوار خیام شمالی و آماده سازی اراضی 44هکتاری و همچنیین دیگر اقدامات شهرداری نظیر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و خلاف ضابطه، و احداث فضاهای سبز و … را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه های خدماتی، زیربنا و روبنایی می بایست به کمک شهرداری بیایند تا روند خدمت رسانی تسریع شود.
رشیدیان ساماندهی مشاغل مزاحم و انتقال این گونه صنوف به خارج از شهر را ضروری دانست و تاکید کرد: باید تلاش ها به گونه ای باشد تا شرایط زیست مناسب و درخور شان مردم، در شهر بهشت فراهم شود ودر پایان مقر داشتند،به منظور رسیدگی به مشکل مطرح شده از سوی شرکت نوید خراسان جلسه ای مشترک  بین استانداری و شهرداری مشهد تشکیل شود و تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

تهیه و تنظیم خبر : روابط عمومی

همچنین ببینید