گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار درشرکت نویدخراسان

همزمان با فرا رسیدن سالروز عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر مراسمی با هدف تجدید میثاق با ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و با حضور مدیر عامل ، مديران و كاركنان شرکت نوید خراسان در نمازخانه اين شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نویدخراسان ، در این مراسم مدیر عامل شرکت نوید خراسان ضمن تبریک افتخارآفرینی ملت ایران در عرصه انتخابات، به نکاتی در خصوص جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آگاهی در خصوص برخی مسائل جنگ، برای همگان و به ویژه نسل جوان که در آن ایام حضور نداشته‌اند، ضروری است آنگاه ایشان به تشریح روند عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر از نیروهای بعث عراق گردید،اشاره کرد و گفت:از فروردین سال 58 نیروهای صدام اقدام به تجاوزات پراکنده به مرزهای ما کردند و پس از تجاوز آنها به خرمشهر علی رغم مقاومت رشادت و از خودگذشتگی  های رزمندگان اسلام  خرمشهر درتصرف ارتش بعث عراق  قرار گرفت ..
این فرمانده و یادگار دفاع مقدس :افزود با تدابیر فرمانده کل قوا و با درایت فرماندهان سپاه و ارتش  در اردیبهشت ماه سال 1361 عملیات آزادسازی خرمشهر با رمز علی ابن ابیطالب آغاز شد و این عملیات  یکی از شگفت ترین عملیات های نظامی جهان شد که طی آن نیروهای جان بر کف ایران توانستند بار دیگر خرمشهر راپس از 578روز باز پس بگیرند.
مهندس حسینی اظهار کرد:عملیات آزادسازی خرمشهر 25 روز تحت سنگین ترین پاتک های دشمن انجام شد و با وارد شدن نیروهای ایرانی به شهر،فوج فوج نیروهای عراقی به اسارت درآمدند و یا پا به فرار گذاشتند.

وی در پایان بر لزوم زنده نگه داشتن ياد و خاطره دوران دفاع مقدس به ويژه صحنه هاي تأثيرگذار تاکید نمود و اضافه نمود: عمليات رزمندگان اسلام در آزاد سازي خرمشهر منحصر به فرد و مافوق طبيعت بود و همانطور كه حضرت امام(ره) فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد كرد. 
وی همگان رابه استغفار فراوان در روزهای پایانی ماه شعبان توصیه نمود و ارتباط با خدا و تبعيت از رهبري را بهترين راه براي مصون بودن از آسيب ها و تهديد ها عنوان كرد.

 

همچنین ببینید