استاد اخلاق، عابدی: ریشه همه طلاقها در خانواده ها و گرفتاری بشر از عدم احساس وجود خدا در زندگی فردی و اجتماعی است

  در آستانه ماه مبارک رمضان و همچنیین خلق حماسه حضور و نمایش عزت و اقتدار ملی با هدف تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی و بصیرت افزایی  کارکنان جلسه ماهیانه درس خلاق روز گذشته درنمازخانه این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نوید در این جلسه که مدیرعامل و مدیران و دیگرکارکنان شرکت حضور داشتند استاد اخلاق حجه السلام مهدی عابدی طی سخنانی اهمیت ماههای رجب ،شعبان و رمضان را یاد آوری کرد و به بهره گیری هرچه بیشتر از این ماههای شریف تاکید نمود.

این استاد اخلاق :در بخش دیگر سخنان خود به مبحث خدا محوری پرداخت وگفت خدا باوران همیشه خداوند را در رفتارهاي شخصي و اجتماعي خويش در نظر میگيرند و در دايره بايدها و نبايدهاي الهي با کمال دقت راه رشد و بالندگي رامي پيمايند مقصد آنها رضا و رضوان الهي است و خداوند،قطب نماي تنظيم کارها و رفتار آنهاست. وی افزود اینگونه انسانهای مومن هميشه حضور پروردگار را در ژرفاي وجود خويش احساس مي کنند.ایشان  مهر و محبت ،احترام گذاردن به همسر و فرزندان در محيط خانواده،را از دیگر ويژگي هاي خدا محوران دانست و با بیان این حدیث از پیامبراکرم(ص) که فرموده بودند نيکوترين ايمان را کسي دارد که باخانواده اش مهربان ترباشد و من از همه شما با خانواده ام مهربان تر هستم افزود اگر زن و شوهرخداشناس و خدا محور باشند عاشق همدیگرخواهند شد هیچ جدایی صورت نمی گیرد زیرا ریشه همه طلاقها درخانواده ها و گرفتاری بشر از عدم احساس وجود خدا در زندگی فردی و اجتماعی است.

حجه السلام عابدی در ادامه بیانات خود آثار و برکات نماز را یاد آوری کرد و افزود همانطور که توجه به نماز اول وقت آثار بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی ما مسلمانان دارد بي نمازي هم آثارسوء و نکبت بار فراواني دارد که دامن گير فرد بي نماز و اطرافيان و جامعه می شود و حسب روایات ائمه اطهارعلیه السلا م حتی نگاه کردن به صورت آدم بی نماز فقر را می آورد.

این خطیب توانابخش پایانی سخنان خود را به موضوع بصیرت افزایی و مسائل روز کشور اختصاص داد و در سخنانی کوتاه گفت ثبات نظام سیاسی به میزان مقبولیت عمومی و مشارکت حداکثری مردم درعرصه‌های مختلف اجتماعی بستگی دارد و اساساً طرح سیستم سیاسی،که امروزه به عنوان دمکراسی درجهان مطرح می‌شود، فرآیندی است که به منظور جذب آرا و مقبولیت عمومی طراحی شده و سعی برآن دارد تا بتواندنوعی حکومت را ترسیم کند که تمام مردم درآن سهیم باشند.

بنابراین دربرگزاری و زمینه‌سازی درانتخابات، سعی بر دستیابی به یک مشارکت حداکثری است و از این طریق یک نظام سیاسی می‌تواند پایه‌های حکومتی خود رامحکم‌تر کند و به باز تولید گفتمان مدیریتی خود امیدوار باشد.

وی با یاد شهداء گرانقدر انقلاب اسلامی،جنگ تحمیلی و شهداء مدافع حرم و درپاسخ به اندک افرادی که در انداختن رای تردید دارندگفت عزیزترین افراد ما و این جامعه اسلامی در راه دفاع از انقلاب اسلامی و اقتداراین کشور شیعی به جبهه رفتند و جان خود را برای این نظام فدا کردند اگر از ما به پرسند ما سر برای این نظام مقدس دادیم ولی شما رای ندادید چه جوابی خواهیم داشت .این استاد حوره در پایان گفت تلاش همه باید در راستای مشارکت حداکثری آحاد ملت در انتخابات روز جمعه 29 اردیبهشت ماه باشد.

همچنین ببینید