دفاع جانانه رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و برخی از اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از اقدامات شرکت نوید خراسان

اولین جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهرو مناطق کم برخوردار شورای شهر مشهد برای بررسی مشکلات مردم منطقه محروم اسماعیل آباد برگزار شد وقرار است در جلسه آتی شورای شهر مشهد موضوع تحویل زمین و آغاز ساخت درمانگاه اسماعیل آباد به صورت نهایی تعیین تکلیف شود  .        

به گزارش روابط عمومی نوید و به نقل از روزنامه خراسان مورخه 16اردبهشت ماه سال جاری، صبح پنج شنبه گذشته و به دعوت اعضای هیئت امنا و بسیج مسجدابوالفضلی اسماعیل آباد،تعدادی از اعضای کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شورای شهر، با برگزاری جلسه این کمیسیون درمسجد ابوالفضلی اسماعیل آباد، ضمن بازدید میدانی، مشکلات این منطقه را نیز بررسی کردند،

مشکلاتی همانند کمبود مراکز تحصیلی ،تعیین تکلیف ساخت مرکز فرهنگی اسماعیل آباد، وضعیت نابسامان آسفالت کوچه ها و معابر ، و تحویل زمین برای ساخت مرکز بهداشت  و کمبود سرانه خدمات شهری در منطقه ازجمله مشکلات اسماعیل آباد بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.
دراین نشست که باشرکت جمعی از اعضآئ محترم شورای اسلامی شهر و با حضور «حسن قدیری طرقی» رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر شورا همچنیین با حضور« مهندس حسینی سرچشمه» مدیرعامل شرکت نوید خراسان برگزار شد، رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهردر این جلسه گفت: آسفالت کوچه ها و معابر اسماعیل آباد در بسیاری از موارد بسیار نابسامان است و این نشان دهنده این است که اینجا اصلا شهرداری وجود ندارد.
وی دربخش دیگر سخنان خود اقدامات عمرانی شرکت نوید خراسان درمنطقه اسماعیل آباد را ستود و در دفاع از اقدامات این شرکت به ویژه  درخصوص تعیین تکلیف زمین درمانگاه اسماعیل آباد  گفت: تمام کارهای مقدماتی تحویل این زمین به شهرداری و مرکز بهداشت انجام شده و در این راه شرکت «نوید» نیز هیچگونه کم کاری نداشته و کوتاهی از شهرداری است، بنابراین برای تحویل زمین یاد شده از شرکت نوید، باید هر چه سریع تر زمین معوض به این شرکت تحویل داده شود. رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر افزود: در اسماعیل آباد مدرسه مناسب وجود ندارد اما شورای شهر حاضر است در صورت تأمین زمین، اعتباراتی رابرای ساخت مدرسه اختصاص دهد.

«براتعلی خاکپو» از دیگر اعضاء شورای اسلامی مشهد مقدس و عضو کمیسیون حاشیه شهر نیز اظهار کرد: شرکت نوید تاکنون 4 میلیارد تومان برای بازگشایی معابر اسماعیل آباد هزینه کرده و یکی از موارد مهم برای ادامه همکاری با این شرکت، تعیین تکلیف موارد هزینه کرد توسط آن شرکت است .

آنگاه <محمدهادی حسینی سرچشمه» مدیرعامل شرکت نوید خراسان نیز با بیان اینکه مطالعات طرح تفصیلی منطقه اسماعیل آباد، 5 سال است به پایان رسیده و طرح به کمیسیون ماده 5 استان ارسال شده است، افزود: از آخرین مصوبه در مورد این طرح 8 ماه می گذرد اما طرح تفصیلی هنوز ابلاغ نشده و همین امر منشأ حل نشدن بسیاری از مشکلات منطقه است                                                 .
وی با بیان بخشی از اقدامات این شرکت در اسماعیل آباد اظهار کرد: در قالب فعالیتی فرهنگی، خانه ای که پشت مسجد ابوالفضلی قرار داشت و در مالکیت شرکت نوید بود را با 50 درصد تخفیف برای ایجاد مرکز فرهنگی در اختیار شهرداری قرار دادیم. وی تصریح کرد: برای ساخت مجتمع پیامبر اعظم(ص) 3 هزار متر زمین در اختیار سپاه قرار دادیم و قرار بود شهرداری برای نیمی از این زمین، به شرکت نوید زمین معوض بدهد و با دوندگی بسیار توانستیم زمین های معوض مورد نظر را از شهرداری بگیریم. مدیرعامل شرکت نوید با بیان اینکه آماده واگذاری زمین مورد نظر برای ساخت درمانگاه نیز هستیم، بیان کرد: امیدواریم زمین های وعده داده شده به عنوان زمین معوض، هر چه زودتر به شرکت ما واگذار شود تا ما نیز در مقابل سهامداران خود، منعی برای واگذاری زمین یاد شده نداشته باشیم، ضمن اینکه امیدواریم تکلیف صورت وضعیت 4 میلیارد تومانی ما که مدتی از تحویل آن به شهرداری مشهد می گذرد نیز هر چه زودتر مشخص شود .

  «حسینی سرچشمه» ابلاغ طرح تفصیلی و تعیین تکلیف مطالبات شرکت نوید را از جمله موارد راهگشا برای ادامه همکاری این شرکت با شهرداری و شورای شهرعنوان کرد و گفت: ما حتی آماده واگذاری زمین برای ساخت مدرسه در اسماعیل آباد در قا لب طرح تفصیلی و درصورت تهاتر با شهرداری هستیم.

 

همچنین ببینید