استاد اخلاق،تبادکانی : زوایای تاریک زندگی با بهره گیری از سفره معنوی کریم اهل البیت روشن میگردد.

ظهر دیروز هم زمان با سالروز میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام  و با هدف تقویت بنیه اعتقادی و ایمانی کارکنان جلسه ماهیانه درس اخلاق در نمازخانه شرکت نوید خراسان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوید در این جلسه که مدیر عامل و مدیران و دیگرکارکنان شرکت حضور داشتند حجه السلام و المسلمین محمدتبادکانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام مهمترین وظیفه مسلمانان را مطالعه سیره ائمه اطهار علیه السلام و تبعیت از نصایح و رهنمودهای ائمه معصومین دانست چرا که زوایای تاریک زندگی ما با بهره گیری ازسفره معنوی کریم اهل البیت امام حسن مجتبی علیه اسلام روشن میگردد. وی با اشاره به این حدیث قال امام المجتبى‏ علیه السلام: اعلموا ان الله لم یخلقكم عبثا و لیس بتارككم سدى، كتب آجالكم قسم بینكم معائشكم‏ لیعرف كل ذى لب منزلته وان ما قدر له وصرف عنه‏ فلن یصیبه (تحف العقول) برضرروت تحقیق و تفکر در اهداف خلقت انسان تاکید نمود و با اشاره به برخی از آیات الهی و روایاتی ائمه هدی علیه اسلام لازمه رسیدن کمال انسانی رادر چهار مطلب عنوان کرد و اول اینکه بدانیم خداوند هیچ موجود زنده ایی را از عبث نیافریده است دوم اینکه بدانیم خداوند ما را به حال خود رها نکرده و همواره درحال رصد هستیم . سوم اینکه مرگ و زندگی ما در دست خداست و چهارم اینکه رزق و روزی انسانها را خداوند مُقــدر        می فرماید فلذا وظیفه ما در مقابل بست (گسترش نعمت ) الهی شکر او ست و در مقابل قبض (اخذنعمات الهی) صبر است . حجه السلام تبادکانی در ادامه همگی را به کسب تقوی الهی فراخواند و با اشاره به حدیثی از امام معصوم گفت کسی که تقوی الهی را پیشه خود نمایدخداوند آنچنان نیرو و انرژی معنوی به او عنایت می کندکه برفتنه ها و کید شیاطین غالب میگردد همچنان که خداوند به امام راحلمان این توان را عنایت فرمود که تا آخرین لحضات عمرشریف خودکاملا استوار و امت را هدایت نمود و بردشمنان انقلاب اسلامی غالب گردانید.

گفتنی است بدین مناسبت یکی از همکاران و مداحان اهل البیت علیه اسلام در وصف کریم اهل البیت و ریحانه زهرا (سلام الله علیها) اشعاری را قرائت نمود و مولودی خوانی بعمل آورد.

 

همچنین ببینید